Trends op het gebied van zoekmachine marketing

Met zoekmachine marketing zorg je ervoor dat jouw bedrijf zo hoog mogelijk eindigt binnen de ranking van Google. Dit kun je doen door gebruik te maken van betaalde ads, of je zorgt door middel van verschillende tools ervoor dat jouw organische (onbetaalde) zoekresultaten verbeteren.

Trend 1 Leadformulierextensie

Doordat je nu ook een leadformulier toe kunt voegen onder jouw Google ad, kunnen consumenten direct contact opnemen, zonder dat zij hiervoor naar jouw website hoeven te gaan. In eerste instantie is dit prettig voor het gebruiksgemak van de klant, maar het helpt jou ook om meer leads te genereren. Doordat de klant eenvoudig en snel contact kan leggen, zorgt dit ervoor dat zij ook eerder deze stap zullen zetten. Dit biedt de sales afdeling kansen om nieuwe samenwerkingen te starten.

Trend 2 Google galerij advertenties

Door een foto toe te voegen aan jouw advertentie binnen Google, voeg je meer beleving en waarde toe aan jouw advertentie. Hierdoor zullen consumenten sneller geneigd zijn op deze advertentie te klikken. Hierdoor ontstaat er meer verkeer richting jouw website en bereik je dus meer resultaat met deze trend op het gebied van zoekmachine marketing. Google heeft zelf al aangegeven dat deze vorm van zoekmachine marketing zal gaan zorgen voor 25% van alle kliks. Dit is dus een trend waar jij zeker aan mee wilt doen.

Trend 3 Google ads personaliseren

Natuurlijk gebruikt iedereen en ieder bedrijf dezelfde zoekwoorden. Deze zijn voor een bepaalde productcategorie met een bepaalde doelgroep dan ook vaak hetzelfde. Tóch kan jouw bedrijf zich onderscheiden door gebruik te maken van de IF-functie. Dankzij deze functie kan je jouw berichten afstemmen op de ontvanger. De advertenties passen zich op deze manier aan, op die specifieke persoon. Zo kan je er bijvoorbeeld voor zorgen dat de tekst voor de consument uit Twente beschikt over een paar Twentse woorden en voor de consument uit Friesland voeg je er een paar Friese woorden aan toe. Dit zorgt voor herkenning, sympathie en een directe connectie met deze consumenten, waardoor zij eerder op de advertentie zullen klikken.

Terug naar overzicht