Online adverteren wordt steeds interessanter voor bedrijven

In 2020 gaven bedrijven voor het eerst meer geld uit aan online- dan aan offline advertenties. Zo was zo’n 52 procent van het budget bestemd voor online reclame, terwijl dat percentage een jaar eerder nog rond de 45 procent lag. Hoewel de stijging al langer was voorzien, is ze aangejaagd door de coronacrisis. Dat is gebleken uit berekeningen van onderzoeksbureau Nielsen.

Door de coronacrisis gaven veel ondernemingen minder geld uit aan reclamefolders, maar meer aan online advertenties. Aan buitenreclame hebben ondernemingen ook minder geld besteed. Hierbij speelde mee dat veel mensen gingen thuiswerken en minder vaak buiten kwamen. Adverteerders stopten dan ook massaal met hun buitencampagnes. Op radio en  televisie werd ook minder geadverteerd, evenals op print. Dat is vooral merkbaar bij huis-aan-huisbladen die hun advertentie-inkomsten met zo’n 33 procent zagen krimpen. De daling ligt in lijn met een tendens die al enkele jaren zichtbaar is.

Gericht en goedkoop adverteren
Avant Webdiensten beweegt mee met de advertentiemarkt die steeds digitaler wordt. De specialist heeft immers ruim twintig jaar ervaring om klanten op een unieke manier online te positioneren. Hierbij staan waardes als resultaat- en toekomstgerichtheid centraal. Vanuit die waardes richt Avant zich op online marketing, waarvan adverteren een onderdeel is. Zo kun je adverteren op de Digitale Drechtsteden, een verzameling websites met lokaal nieuws uit de Drechtsteden. Door de lokale focus is het mogelijk om uiterst gericht te adverteren tegen scherpe tarieven. Neem gerust contact op voor een aanbieding op maat!

Terug naar overzicht